به گزارش اکوپویا از بوشهر، قاسم قائدی صبح امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهربا اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور و ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: در راستای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار گشت‌های مختلف بازرسی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان در عرصه‌های گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و قاچاق گفت: برای کنترل  قیمت کالاها و اجناس و برخورد قاطع با متخلفان گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار ایجاد شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از ایجاد سامانه جامع رسیدگی به شکایات از سازمان‌های صنفی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای بهبود فرآیند خدمت رسانی مطلوب به عموم شهروندان سامانه جامع رسیدگی به شکایات سازمان‌های صنفی ایجاد شده است.

قائدی از راه‌اندازی مراکز رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان در شهرهای بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و برای رفاه حال شهروندان، اکیپ‌های بازرسی و رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان متشکل از نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه ها در مراکز پر تردد خرید در شهرها استقرار می‌یابند.

 سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مراکز رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان سبب می‌شود تا ضمن افزایش کیفی و کمی اقدامات نظارتی توسط بازرسان، شهروندان به راحتی و سهولت به چرخه بازرسی و تنظیم بازار وارد شوند.

قائدی تصریح کرد: فرمانداران 10 گانه استان بوشهر موظفند تا با همکاری شهرداری‌ها نسبت به تعیین فضای مناسب برای مراکز نظارت مستقیم و همچنین استقرار هیئت‌های بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در مکان‌های پر تردد شهرها اقدام کنند.

انتهای پیام/ ت