شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «اکوپویا»، با یادآوری این‌که طرح جامع حمل‌ونقل از سال 81 مطرح شده و خیلی در این رابطه تلاش شده است، اظهار کرد: در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه روی طرح مذکو تمرکز کرده که به زوی رونمایی می‌شود.

وی با بیان این‌که فاز 2 این طرح را امیدواریم تا سال آینده همین موقع تمام کنیم، افزود:‌در فاز 2 طرح جامع حمل‌ونقل مربوط به وضعیت عرضه است که در لایه‌ها و شبکه‌های استانی کار می‌کنیم. خروجی پروژه این است که اگر می‌خواهیم یک پروژه عمرانی زیرساخت حمل‌ونقل را اجرا کنیم، این سامانه می‌گوید چقدر به نفع ماست یا این‌که کدامیک به نقع‌تر است. در این صورت با فشارهای مختلف پروژه تعریف نمی‌شود و سودهای فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح جامع حمل‌ونقل می‌تواند از فشار نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه‌های عمرانی با اهداف خاص جلوگیری کند، اظهار کرد: تصور نمی‌کنم نمایندگان مجلس برای انتخابات فشار بیاورند و کلنگ‌زنی کنند. شاید برخی تصورات ما هم درست نباشد. ما در زیرساخت‌ها کمبود داریم و همه می‌خواهند این مسائل برطرف شود و طبیعی است که از نمایندگان مجلس انتظار دارند.

آدم‌نژاد تاکید کرد: واقعیت این است که نمایندگان مجلس در برنامه‌های توسعه‌ای وزارت راه را مکلف کرده‌اند که طرح جامع حمل‌ونقل را اجرا کنیم. نمایندگان بزرگ‌ترین حامیان ما بوده اند. باید همه به یک زبان مشترک برسیم که ابتدا پروژه‌های ملی را تمام کنیم و بعد به سراغ سایر پروژه ها برویم.

 

 

انتهای پیام/